برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چه معایبی دارد؟
نوشته شده توسط : elena golchin

در بلاگ‌های قبل در مورد مزایای برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده‌ایم. تجربه نرخ ROI مثبت، تجربه کار با یک تیم حرفه‌ای، کاهش هزینه‌ها و ریسک‌ها و تمرکز روی هسته اصلی کسب‌وکارها، کاهش مسائل مربوط به کارمندان و پاسخ‌گویی به تقاضاها تعدادی از مزایایی است که برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دارد؛ اما هیچ روشی در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد که صفر یا صد باشد. برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بلاگ قصد داریم از زاویه دیگری به برون‌سپاری نگاه کنیم و معایب آن را شرح دهیم.

معایب برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

کاهش کنترل

برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، قدرت کنترل شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دقیقا یکی از دلایل کسب‌وکارها برای عدم استفاده از برون‌سپاری، کاهش کنترل است. کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا روی همه امور اشراف داشته باشند و جزئیات عملیات‌ها را به دقت بررسی کنند. اگر فکر می‌کنید که توانایی، مهارت و زمان کافی را برای در دست گرفتن همه امور با همه جزئیات دارید، پس نیازی به برون سپاری نیست اما اگر غیر از این است پس زمان آن رسیده تا بخشی از کارها را به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ بسپارید.

انتخاب اشتباه آژانس دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از معایب برون‌سپاری برای کسب‌وکارها، انتخاب اشتباه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ است؛ چرا که امکان دارد اهداف ما با توانایی‌ها و مهارت‌های آژانس هم‌تراز نباشد. تجربه ناخوشایند کار با دیگر آژانس‌ها، برآورده نشدن انتظارات و تصمیم‌گیری‌های اشتباه از سمت آژانس‎‌ دیجیتال مارکتینگ از دیگر مواردی است که کسب‌وکارها را دچار تردید می‌کند؛ در نتیجه برای تصمیم‌گیری درست‌تر نیاز به تحقیقات دارید تا بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را با توجه به سوابق کاری و متناسب با ماهیت کسب‌‎وکارتان و صنعتی که در آن فعالیت دارید، انتخاب کنید.

خدشه‌دار شدن تصویر و هویت برند

احتمالا میان کاری که خودتان انجام می‌دهید با کاری که آژانس‌های دیگر برای شما انجام می‌دهند تفاوت زیادی وجود دارد. یکی از دلایل این تفاوت عدم مسئولیت‌پذیری و تعهد لازم و نبود شور و شوق کافی است. همین موضوع می‌تواند به تصویر و هویت برند شما آسیب برساند. علاوه‌بر این تغییر آژانس‌های مختلف برای همکاری‌های متفاوت یکی از دلایل دیگری است که تصویر و هویت برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ پس همانطور که پیشتر گفتیم، تحقیقات دو طرفه اهمیت بالایی دارد. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند تا در مورد هویت برندها اطلاعات دقیق جمع‌آوری کنند و کسب‌وکارها نیاز دارند تا علاوه بر کسب اطلاعات در مورد آژانس‌های موجود، بتوانند برند و هویت‌شان را نیز به طور مفصل برای آژانس‌ها شرح بدهند.

رویکردهای متفاوت

هر مفهومی نسبی است و دلیلی جز تفاوت در ادراکات ندارد! برای مثال شاخص کیفیت می‌تواند از نظر شما و آژانسی که با او قصد همکاری دارید، متفاوت باشد. این تفاوت لزوما به دلیل اختلاف میان اهداف نیست، بلکه می‌تواند به دلیل رویکردهای متفاوت به یک مسئله باشد. همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد شکاف میان شما و آژانس مورد نظرتان باشد و در ادامه راه شما را با موانع بیشتری رو‌به‌رو کند. شباهت بیشتر و همسو بودن تفکر و بینش میان کسب‌وکارها و آژانس‌های دیحیتال مارکتینگ، یکی از راه‌های بروز اختلاف و ایجاد تفاوت در رویکردها است.

آسیب‌پذیری اطلاعات محرمانه‌

یکی دیگر از معایب برون‌سپاری در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات است. به دلیل ماهیت روش برون‌سپاری و نیاز به ردوبدل کردن داده‌ها، امکان لو رفتن آن‌ها وجود دارد. همچنین برای همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، همواره باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که آژانسی که با آن همکاری می‌کنید، ممکن است که با حساس‌ترین رقیب شما نیز همکاری داشته باشد. چرا که آژانس‌ها تا جایی که منابع، نیروی انسانی و زمان به آن‌ها اجازه بدهد، با کسب‌وکارهای زیادی تعامل دارند و همیشه این ریسک می‌تواند وجود داشته باشد که اطلاعات و داده‌هایی که در اختیار آژانس‌ها قرار داده‌اید علیه خودتان استفاده شود! به همین منظور وجود اعتماد میان کسب‌وکارها و آژانس‌ها برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات، موضوع بسیار مهمی است. داشتن اعتبار برای هر دو طرف نیز به شکل‌گیری اعتماد بیشتر کمک می‌کند.

با توجه به همه مزایا و معایبی که در بلاگ‌‌های قبلی و این بلاگ اشاره کرده‌ایم، تصمیم برون‌سپاری به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با شما است. همانطور که اشاره کردیم با تحقیقات کافی و کسب اطلاعات در مورد آژانس‌ها و همچنین با توجه به ماهیت، اهداف، منابع و ظرفیت کسب‌وکارتان می‌توانید مناسب‌ترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید.

یکی از مشخصه‌های اصلی برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب، همراهی شما در تدوین استراتژی‌ها و اجرای کمپین‌ها است. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را برای تجربه یک همکاری لذت‌بخش ارائه بدهد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: